Zápis ze schůze výboru SVJ Mattioliho 3274 ze dne 07.10.2021
Ing. Michal Zamrazil (dále jen „MZ“) zahájil v 18:30 hod. schůzi výboru v prostorách restaurace Rotondo, a to na podkladě dříve stanoveného termínu (výbor se o prázdninách z důvodu dovolených nesešel a dubnová, květnová, červnová i zářijová schůze byla z důvodu nemoci členů výboru zrušena), kdy této schůze byl přítomen také JUDr. Karel Polák (dále jen „KP“), omluven Ing. Jan Marek (dále jen „JM“). jako hosté přítomni p. Hrouda a správcovskou společnost First s.r.o. p. Toman. MZ dále navrhl, aby předsedající dnešní schůze byl MZ, a zapisovatelem a ověřovatelem KP. Tento návrh byl jednomyslně schválen (3 hlasy pro, 0 se zdržel, 0 proti). MZ předestřel program dnešní schůze, který byl jednomyslně, jak je v níže uvedených bodech uveden odsouhlasen (3 hlasy pro, 0 se zdržel, 0 proti).
Problematika výměny zvonků, domovních videotelefonů a vnějších tabel
Výbor dle předchozího usnesení obdržel celkem 3 nabídky, a to konkrétně od spol. AVEDES Servis, s.r.o. (výrobce FERMAX) na částku 966.311,-Kč+DPH, dále spol. SPL servis.cz s.r.o. na částku doplnit,-Kč+DPH, a také spol. BusinessCom a.s. na částku 636.209,-Kč+DPH. Výbor požádal prostřednictvím pana Tomana a J. S. Marka, aby zajistil u všech jmenovaných společností finální cenové nabídky. Výbor se jednomyslně usnesl (2 hlasy pro; 0 se zdržel; 0 proti), že o věci bude dále jednat na základě předložených nabídek a dvě nejlepší nabídky předloží výbor společenství k výběru hlasováním.
Klece k odpadkovým kontejnerům
Vzhledem k tomu, že z důvodu delšího trvání pandemické situace nedošlo k předpokládané realizaci díla dle původní nabídky, v mezidobí došlo ke značnému navýšení vstupních materiálů a s ohledem na to, že bylo nutné řešit akutně situaci, bylo výborem uzavřeno, že za dané situace, kdy došlo k navýšení počtu kontejnerů na odpad i častějšího odvozu odpadu, včetně pozitivního apelu na sousední domy v lokalitě, aby svůj odpad nevhazovaly do našich kontejnerů, není nutné klece k odpadkovým košům realizovat.
III. Plánovaný úklid garáží (strojové čistění) + úklid střech a vyčistění odtokových kanálků
Výbor obdržel od p. Hroudy dva termíny pro úklid garáží a jednomyslně je odsouhlasil rozhodl (2 hlasy pro, 0 se zdržel, 0 proti), že termín pro provedení úklidu bude 20. a 21.10.2021.
Dále byl výbor p. Hroudou informován, že budu nutné neprodleně uklidit plochy střech, odtokových kanálků atd. od exkrementů způsobených zejména holuby a dalších nečistot, neboť situace začíná být neutěšená. Výbor dané jednomyslně odsouhlasil (2 hlasy pro, 0 se zdržel, 0 proti) a pověřil pana Hroudu vyřešením tohoto úklidu.
Nákup zahradního traktůrku
Výbor byl p. Hroudou informován o tom, že stávající traktůrek určený pro sekání zeleně na našich pozemcích definitivně dosloužil a jakákoli jeho opravy by byla zbytečná, proto doporučil dle jím předložené nabídky včetně fotodokumentace řešení tohoto havarijního stavu neprodleným zakoupením rideru (který se mnohem lépe hodí k sekání zeleně ve velkém rozsahu) typ Husqvarna R216 AWD, a to za částku 129.000,-Kč. Výbor vyjednal s prodejcem, že žací ústrojí, které se obvykle prodává zvlášť za cenu 24.000,- Kč bude dodáno zdarma. Cena bude zahrnovat dovoz rideru k nám, zaškolení p. Hroudy od prodejce a láhve oleje pro první výměnu po 10 hodinách provozu. Výbor po projednání věci souhlasil se zakoupení tohoto rideru (2 hlasy pro, 0 se zdržel, 0 proti).
Aktuální opravy a úpravy, modernizace
- Výbor dle CN od p. Tomana odsouhlasil (2 hlasy pro, 0 se zdržel, 0 proti) provedením správcovskou firmou čištění 43 kusů svodů okapů za částku 25.000,-Kč+DPH a nátěr 47 kusů dřevěného obložení fasády za částku 47.000,-Kč+DPH.
- Výbor dle CN od p. Tomana odsouhlasil (2 hlasy pro, 0 se zdržel, 0 proti) provedením spol. Konstrukt M-2 s.r.o. odvodňovacího žlabu a napojení do skruže vše u Mattioliho 1 (dům K) při vjezdu do garáží -1PP, jakožto prevence proti zatékání vody do garáží při větší intenzitě deště, a to za celkovou částku 127.135,-Kč+DPH.
- Výbor dle CN od p. Tomana odsouhlasil (2 hlasy pro, 0 se zdržel, 0 proti) provedením spol. JFT Reko, s.r.o. úpravy havarijního stavu – rozvodů TUV a kotvení stoupacího potrubí v jádře Mattioliho 5 v ceně 198.860,-Kč+DPH, když realizace díla je plánována na měsíc leden 2022.
Různé
- Výbor zdvořile vyzývá vlastníky bytů, příp. nájemníky byty užívající, aby udržovali pořádek a čistotu ve společných prostorách, neboť chodby a výtahy jsou bezprostředně v den úklidu znečištěny blátem a bahnem, důsledně je třeba v těchto případech používat venkovních rohoží. Zároveň výbor připomíná, že skrze správcovskou společnost zajistil cedule týkající se tohoto požadavku, které budou vylepeny ve výtazích.
- Výbor byl p. Hroudou informován, že před vchodem č. 5 by bylo vhodné pokácet jeden z již vzrostlých nicméně náletových stromů, který začíná značně stínit několika bytům. Po projednání výbor pověřil p. Tomana, aby danou věc konzultoval s dotčenými vlastníky bytů a jejich příp. nájemníky. V případě jejich odsouhlasení i výbor souhlasí (2 hlasy pro, 0 se zdržel, 0 proti) s pokácením tohoto stromu a pověřuje p. Hroudu samotnou realizací.
- Výbor apeluje na ty vlastníky bytů, kteří by si rádi v dohledné době chtěli nechat opravit okna novým nátěrem, aby postupovali dle informací zveřejněných na webových stránkách našeho SVJ.
- V této souvislosti výbor připomíná majitelům aut, motorek, kol a koloběžek poháněných elektřinou, že je výslovně zakázáno, aby tato vozidla dobíjeli v prostorách garáže a to zejména ve svých uzavřených stáních. Důvodů je několik: a) jde o neoprávněné užití elektřiny, kterou platí všichni bez rozdílu; b) elektrické rozvody v garážích nejsou dimenzovány na takovou zátěž a může docházet k výpadku jističů společných prostor (což se nedávno stalo na 3J a lidé v celém objektu nemohli ráno vyjet z garáže!!!), v horším případě k požáru elektrického vedení z přehřátí a přetížení; c) pravidla požární ochrany dobíjení vozidel uvnitř objektu nedovolují – náš objekt na to nemá patřičná povolení. Celá záležitost je předmětem jednání, které se bohužel táhne už od roku 2019. Záleží hlavně na součinnosti dodavatelů elektrické energie. Pan Toman v této souvislosti opět přislíbil podporu našemu záměru a opět se pokusí zjistit další podrobnosti týkající se možnosti instalace dobíjecích stanic pro elektromobily, motorky, kola, koloběžky. O aktuální situaci bude výbor informovat v následných zápisech.
- Výbor se dohodl, že u správcovské firmy zjistí podrobnosti pro možnost konání shromáždění per rollam na konci měsíce listopadu či na počátku měsíce prosince 2021 a podrobnosti projedná a definitivně odsouhlasí na listopadovém jednání výboru, když s ohledem na nedořešené doby výše a nemožnost konání shromáždění v minulém roce, bude nezbytně nutné shromáždění co nejdříve konat.
Výbor konstatuje, že záležitosti projednané na předchozím výboru byly vyřešeny.
Závěr: Výbor konstatuje, že po diskusi a připomínkách projednal všechny uvedené body programu jednání tak, jak je shora uvedeno. V případech, kdy některý ze členů výboru vyjádřil svou námitku k projednávanému bodu, byla tato námitka prodiskutována a též uvedena do zápisu. Výbor konstatuje, že jedno vyhotovení zápisu bude předáno správci, a také dalším smluvním partnerům k zajištění požadovaných úkolů. Tento zápis bude zveřejněn na stránkách společenství www.svph.cz (zajistí JM). Termín následující řádné schůze je stanoven na 24.11.2021 od 18:30 v restauraci Rotondo.
Dne 7.10.2021 zapsal KP